har ooooooont!

åååh, nu är det faktiskt riktigt synd om mig! :(
idag när jag red ut i så skulle jag galoppera på ett stort stort fält, men tror ni inte att han bara tvärstannar mitt i galoppen?!, jo!
för när vi kom i full galopp så fick han syn på en jätte liten jordhög mitt framför sig så han bara tvästannade och slängde sig åt sidan och jag trillade av och slog i huvudet och typ höften!, han är så hiiiiimla tramsig!, bara för att vi inte hade ridit den rundan på ett tag så är ALLT läskigt!
och när jag hade trillat av så tror ni inte att han bara skenar iväg och bockar över hela fältet?!, så jag fick springa som en galning efter honom eftersom vägen var berdvid!, fast som tur är det en stenmur emellan, men ändå!
och sen så sprang han över ett annat fällt som var brevid, och sen när jag hade kommit till det så såg jag honom inte för att det var en liten kulle där!, fatta vilken panik jag fick!!, men som tur såg jag honom borta i hörnet av fälltet sen!
vilken tur att det var en stenmur runt hela fälten asså annars hade det inte varit kul!
sen när han hörde att jag ropade på honom och han såg mej så kom han i full trav mot mej med öronen spetsade frammåt!, haha! ;), lixom först så sprang han ifrån mej och sen när han såg mej så blev han jätte glad!
haha, bushäst ;) :D
men aja, som tur slutade allt bra!, jag fick bara lite ont i huvudet och sen så kommer jag att få ett JÄTTE stort blåmärke på höften och sen så har jag jätte ont i foten!, plus jag har jätte mycket träningsvärk sen jag red dressyr igår!, och det blev ju inte precis bättre när jag var tvungen att springa över 2 fält!, men aja var gör man inte för sin älskade lilla polle ;)


fick bli en gammal bild på älskling för att de går inte att lägga in bilderna som jag tog idag på honom :S ♥

/ ebba





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0